torsdag 24 november 2016

Snart advent


På söndag är det första advent och alltså är det hög tid att börja förbereda. En fin känsla, tycker jag. För nu är det inte så många måsten utan handlar mer om stämning, om att tända ljus, knapra på en pepparkaka och bara njuta. Hyacinter är förstås ett viktigt inslag men jag väljer de vita. Inte bara för att jag tycker att de är vackrast utan också för att de doftar mindre än de blå och rosa sorterna. Nu passar jag även på att inhandla julrosor till balkongen där de klarar sig bra om det inte blir alltför kallt. Och jag tror att vi i år kanske ska prova en glögg med frisk smak av lingon eller hjortron.

Adventsljusstake i betong, 265 kr, House Doctor.

Adventsstjärna i halm från Markslöjd, diam 44 cm, 399 kr, Åhléns.

Vackert med vita hyacinter och de doftar mindre.

Knoppiga julrosor i lerkrukor, Zeta handelsträdgård.

Glögg med smak av hjortron eller lingon, 59 kr, Saga/Fancy Food.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar