torsdag 10 november 2016

Bind en krans


Den första snön har kommit (dessvärre lite väl mycket på många håll) och det är faktiskt bara ett par veckor kvar till första advent. Den rätta stämningen börjar så smått infinna sig!
I senaste numret av Villaägaren visas mina kransar med fina bilder som fotograf Susanne Almers har tagit.
Jag tycker bäst om rustika kransar av mossa, enris eller bondgran. Egentligen behöver de inte pyntas, de är vackra som de är. Men visst, det är roligt att pyssla och jag använder mest material från naturen. Om jag hittar nypon och kottar räcker det långt. Till upphängningen snor jag ihop en ögla av metalltråd på baksidan. Rosetter använder jag däremot aldrig till dörrkransar utomhus, de slokar snabbt om det är fuktig väderlek. 
Villaägaren nr. 5/16

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar