måndag 22 april 2024

Tid för sådd och skörd

Jodå, nu sår jag i mina pallkragar. Våren dröjer men det går ändå bra att så. Sallad, spenat, persilja, dill och rädisor gäller för min del just nu. Och så ska löken ner i jorden förstås. Ja, det är bara att dra ner mössan för här blåser kallt. Tillsvidare kan vi för övrigt glädja oss åt vintersalladen som jag sådde i höstas. Den står där grön och fin, bara att plocka. Och så jordärtskockorna förstås. Grävde upp en del för en månad sedan och nu tänker jag fortsätta skörda dessa ljuvligheter. I år tänker jag även skapa potager i ett par pallkragar, alltså blanda blommor med ätbart. Det ger alltid en speciell känsla, frodigt och härligt med sallad och kål, pioner, vajande jätteverbena och örtkryddor.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar