måndag 12 februari 2018

Möbeljätten bekänner färg



Under förra veckans intensiva Stockholm Design Week passade även möbeljätten Mio på att presentera sin nya katalog för press och influencers. Jan Rundgren som är trendanalytiker, stylist och designer stod för presentationen och är också den som har arrangerat många av bilderna i katalogen. Resultat - en katalog som känns ljusare och trendigare än vanligt. 
Fortfarande innehåller den en uppsjö av grå enfärgade soffor och de eviga sängarna med stoppade gavlar, men samtidigt mer färg och mycket nytt, t ex sammetsklädda soffor i både blått och rosa, fluffiga lampor, gröna växter och små puffar i mängder. 
Många trångbodda storstadsbor förundras säkert över alla voluminösa soffgrupper, men här finns också praktiska småmöbler som är betydligt lättare att få plats med. För övrigt är Mio rikstäckande och finns på över 70 platser i landet.  
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar