onsdag 14 december 2022

Trevligt pyssel



En krans hör julen till. Enklast är förstås att köpa den färdig, men det är mycket roligare att göra sin egen personliga krans. Jag brukar använda en metallstomme. Finns att köpa men man kan också använda ståltråd som formas till en ring av flera varv tråd. Vira om med grön kräpptejp, sk floristtejp, (finns i växt- och hobbybutiker). Det gör att växtmaterialet lättare hålls på plats. 
Till den här kransen gick det åt tre eukalyptuskvistar som bands om med blomstertråd samtidigt som jag stoppade in mindre kvistar av gran- och enris. Som dekoration förutom kanelstänger, använde jag tallkottar, torkade blomställningar och vallmokapslar som först sprayats med ett tunt lager guldspray. Jo, jag måste säga att jag är nöjd med resultatet.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar