lördag 15 december 2018

Doftfavorit



Hyacintdoften ger mig verklig julkänsla och gjorde så redan när jag var barn. Många tycker detsamma och önskar sig sorter som doftar så mycket som möjligt. Men i min familj är vi överkänsliga så mitt val faller på hyacinter som är märkta med "svag doft". Alverbäcks som är en stor odlare i Stockholmstrakten både odlar och märker svagdoftande sorter i flera färger, den vita White Pearl, den rosa Pink Pearl, den blå Blue Pearl, liksom den lila Purple Sensation. 
Själv väljer jag helst den vita som jag tycker är den allra vackraste. Föredrar man blått och en intensiv doft så är det Delft Blue eller Blue Star som gäller. Men, men, tyvärr hittar man inte alltid dessa märkta hyacinter i butikerna.


Se till att köpa hyacinter lite då och då i december så att du alltid har på "tillväxt".











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar